måndag 29 augusti 2011

Nightmare City






"Journalisten Dean Miller (Hugo Stiglitz) väntar på en flygplats för en story om en allvarlig kärnreaktorolycka. Ett oidentifierat flygplan landar och ådrar sig militärens uppmärksamhet. Men ingen är redo för vad som väntar ombord - ut strömmar en hord av strålningssmittade människoätande zombies som slaktar alla framför Millers filmande kamera.

Miller måste nu rädda sin fru från de blodtörstande galningarna, varna den handfallna militärledningen och informera allmänheten om den annalkande faran... Men hotet är värre än vad samtliga tror, smittan sprider sig som en löpeld och ger de levande döda övermänskliga krafter. Enbart kulor rakt igenom super-zombiesarnas hjärnor kan förhindra att den närliggande metropolen förvandlas till Nightmare City..."


Jag hade förväntat mig en vanlig klassisk Zombiefilm när jag satte i Nightmare City och blev rätt förvånad redan när dom första "zombiesarna" dök upp.
Här bjuds vi inte på några ruttnande döda som lunkar fram medans dom stönar "braaaains!" utan istället får vi se springande varelser som ser mer ut som en light variant av The Toxic Avenger.
Dom slåss med knivar,yxor,kedjor samt andra tillhyggen och verkar mest vara intresserade av att dricka blodet ur halsen på sina offer.

Nåväl.
Det här kanske inte var den typen av zombiefilm jag hade hoppats på (jag skulle personligen inte ens kalla det här för en zombiefilm) men den bjuder ändå på hyffsad underhållning under sina 88 minuter.
Helt okej skådespelare,en del roliga effekter och ett klassiskt "nu kommer dom och tar över världen" scenario gör att jag inte hinner bli uttråkad och känner mig helt nöjd.

Betyg: 6/10



1 kommentar:

  1. Den här har jag varit sugen på att se om i flera år. Vill minnas att den var ganska underhållande på sitt sätt.

    SvaraRadera