onsdag 3 augusti 2011

The Original Monsters Collection



För några år sedan så köpte jag dvd-boxen "the orginal monsters collection" från Ginza.se
Boxen innehåller följande filmer:

The Wolf Man (1941)
Creature From The Black Lagoon (1954)
Dracula (1931)
Frankenstein (1931)
The Mummy (1932)
The Invisible Man (1933)
Phantom Of The Opera (1943)
Bride Of Frankenstein (1935)



Jag håller nu på och ser igenom boxen,igen, och tänkte skriva lite om varje film.
Först ut är Frankenstein (1931):

Regissören  James Whales gör här sin tolkning av Mary Shellys klassiska roman om Dr Frankenstein och hans monster.

Jag skulle kunna skriva att den här filmen är ett tidlöst mästerverk.
Att den är en stilbildande,odödlig klassiker som är en obestridbar milstolpe i skräckfilmens historia.
Vad jag än skulle skriva så finns det inte ord för att beskriva hur fantastisk den här filmen är.

Boris Karloff spelar inte Frankensteins monster.Han ÄR Frankensteins monster.


Betyg: 10/10

1 kommentar:

  1. Ifall du var med i min tävling som jag antog att du var med i om Mum & Dad för din kommentar var tom men du skrev din blogg iaf, så vann du! Grattis mejla din hemadress till min mejl placebohoe@live.se så skickar jag filmen så fort jag kan :)

    // placebohoe.blogg.se (bloggen som är skriven som mitt namn är fel för det var den adress jag hade till min gamla blogg men den kom upp automatiskt när jag fyllde i mitt google-konto så gå in på placebohoe.blogg.se om du behöver det.)

    SvaraRadera